Merchandising

Co to jest i w jaki sposób może być zrealizowany?

Merchandising jest ważnym elementem wspierającym odsprzedaż produktów z półki sklepowej. Estetyka ustawienia artykułów na regale, dostępność asortymentu oraz prawidłowa etykieta cenowa są kluczowymi czynnikami wpływającymi na zachowanie kupującego w sklepie i tym samym wyniki sprzedaży. Visual merchandising marketing to sposób na zwiększenie dochodów poprzez odpowiednie dostosowanie przestrzeni zakupowej. Dzięki temu wybrane produkty prezentują się w niej korzystniej, co może mieć pozytywny wpływ na zainteresowanie nimi. Visual merchandising marketing jest skuteczną techniką mającą na celu ukierunkowanie decyzji zakupowej klienta wedle oczekiwań sprzedażowych. Właśnie dlatego tak ważne jest zatrudnienie odpowiednio przeszkolonych w tym zakresie osób.

 

Merchandising — skuteczne działania promocyjne

 

Przyciągnięcie uwagi konsumentów stanowi istotny element strategii promocji. Właśnie dlatego merchandising wizualny powinien towarzyszyć klientowi na każdym etapie ścieżki zakupowej: od wejścia do sklepu, po aranżację wnętrza i strategiczne ulokowanie produktów. Spójna strategia pozwala skutecznie zwiększyć świadomość marki u klienta i prawdopodobieństwo zakupu. Współczesny merchandising handlowy opiera się na działaniach, których celem jest zadbanie o zadowolenie konsumentów, a także zachęcenie ich do zakupu danych produktów. Dlatego istotne jest podejmowanie działań w wielu obszarach. W obecnych czasach równie ważny jest merchandising w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Z uwagi na ogromną konkurencję na rynku firmy z różnych branż muszą w ten sposób rywalizować o uwagę odbiorców. Za sprawą odpowiedniej aranżacji produktów, w postaci np. bardziej intuicyjnego rozmieszczenia ich, ogólny merchandising w sklepie przyniesie efekty w postaci lepszych efektów sprzedażowych. Skutkiem tego będzie także zwiększająca się liczba klientów.

 

Merchandising dopasowany do indywidualnych potrzeb

 

Przyciągnięcie uwagi konsumentów stanowi istotny element strategii promocji. Właśnie dlatego merchandising wizualny powinien towarzyszyć klientowi na każdym etapie ścieżki zakupowej: od wejścia do sklepu, po aranżację wnętrza i strategiczne ulokowanie produktów. Spójna strategia pozwala skutecznie zwiększyć świadomość marki u klienta i prawdopodobieństwo zakupu. Współczesny merchandising handlowy opiera się na działaniach, których celem jest zadbanie o zadowolenie konsumentów, a także zachęcenie ich do zakupu danych produktów. Dlatego istotne jest podejmowanie działań w wielu obszarach. W obecnych czasach równie ważny jest merchandising w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Z uwagi na ogromną konkurencję na rynku firmy z różnych branż muszą w ten sposób rywalizować o uwagę odbiorców. Za sprawą odpowiedniej aranżacji produktów, w postaci np. bardziej intuicyjnego rozmieszczenia ich, ogólny merchandising w sklepie przyniesie efekty w postaci lepszych efektów sprzedażowych. Skutkiem tego będzie także zwiększająca się liczba klientów.

Zasady współczesnego merchandisingu

 

Działania mające na celu zwiększenie sprzedaży muszą opierać się również na zwróceniu uwagi na potrzeby klienta. Głównym zadaniem visual merchandising marketingu jest zadbanie o jak najlepsze doświadczenie konsumentów podczas zakupów. Intrygująca witryna promocyjna ma przyciągnąć jego uwagę, a designerskie wnętrze oraz estetyczne ułożenie asortymentu zachęcić do kupna i ponownego odwiedzenia sklepu. Zasady merchandisingu można krótko opisać w formie skrótu AIDA (Attention-Interest-Desire-Action). Zawiera on najważniejsze wytyczne na temat celów merchandisingu, który powinien zwracać uwagę, zainteresować, wzbudzić potrzebę i zainicjować akcję. Krótko mówiąc, zasady merchandisingu to próba zaangażowania wszystkich zmysłów klienta. Dzięki temu konsumenci spędzą więcej czasu w tego typu punktach dystrybucji, zaopatrując się w większą ilość rzeczy.

Organizacja przestrzeni sprzedażowej zgodnie z planogramem

Analiza reprezentacji produktów konkurencji.

Umieszczanie materiałów POS, kontrola obecności materiałów reklamowych w punktach sprzedaży.

Regularne dostarczanie szczegółowych raportów okresowych, w tym raportów fotograficznych i wideo.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami, odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Świadczymy usługi merchandisingu stacjonarnego, mobilnego oraz visual merchandisingu na terenie całego kraju i za granicą. Rodzaj serwisu zawsze zależy od potrzeb i możliwości Klienta, a także poziomu dystrybucji jego towarów. Z każdym naszym Zleceniodawcą ustalamy proces indywidualnie tak, aby merchandising wizualny, mobilny lub stacjonarny był jak najlepiej dopasowany do jego wymagań. W ten sposób łatwiej osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. W zależności od wybranego zakresu usług visual merchandising marketing przeprowadzany jest przez odpowiednio przeszkolony zespół. Klient otrzymuje natomiast pełen raport z przeprowadzonych działań. Umożliwia to płynną komunikację dotyczącą tego, jak merchandising wizualny powinien wyglądać w kolejnym okresie realizacji usług. Naszych pracowników wyróżnia specjalistyczna wiedza i doświadczenie, które pomogą w skutecznym zwiększeniu sprzedaży. Merchandising stacjonarny wymaga połączenia elementów psychologii i wyczucia stylu. Pozwala stworzyć harmonijną i atrakcyjną wizualnie aranżację mającą wpływ na nastrój oraz decyzje klientów.

 

Profesjonalne usługi merchandisingu

 

Jednocześnie oferujemy eksperckie doradztwo w zakresie doboru najefektywniejszych rozwiązań dla firm, które wcześniej nie wdrażały nowoczesnych metod marketingowych. Zarówno merchandising stacjonarny, jak i mobilny podlegają naszej kontroli na wszystkich etapach podejmowanej współpracy. Każdy z Klientów może liczyć więc na bieżącą ocenę rezultatów i wdrożenie modyfikacji mających na celu podniesienie efektywności działań w dowolnym momencie. Visual merchandising marketing jest obecnie niezbędnym działaniem dla każdego właściciela biznesu, które pozwala skutecznie konkurować z najlepszymi firmami w branży. Wymaga poczucia estetyki i stylu oraz zrozumienia potrzeb z punktu wiedzenia klientów. Merchandising wizualny nie wymaga ukończenia studiów. Odpowiednio przeszkolony zespół z wyobraźnią przestrzenną i dużymi pokładami kreatywności potrafi tak przygotować ekspozycję, żeby wywoływała określone emocje w odbiorcach, a swoją oryginalnością zachęcała do wejścia do sklepu.

Merchandising – profesjonalny zakres usług

Naszym Klientom proponujemy usługi dopasowane do zróżnicowanych rynkowych wymagań wielu branż. Profesjonalnie wdrożony visual merchandising marketing sprawdza się we wszystkich obszarach, gdzie konsumenci mają styczność z przestrzenią sprzedażową i produktami. Dlatego przygotowaliśmy ofertę, w której znaleźć można merchandising stacjonarny, a także mobilny i wizualny przeznaczony dla punktów handlowych. Prowadzony przez nas merchandising produktów opiera się na ekspozycji i prezentacji konkretnych artykułów w taki sposób, by przyciągnęły one uwagę i zachęciły do transakcji. Każde z rozwiązań dopasowujemy indywidualnie do wymagań Zleceniodawców:

MERCHANDISING STACJONARNY

Serwis skierowany na obsługę sklepów wielkoformatowych. Zazwyczaj merchandising stacjonarny polega na tym, iż merchandiser wykonuje usługi dla kilku dostawców, na terenie jednego sklepu. Jest to tzw. serwis łączony, który gwarantuje optymalne wyniki sprzedażowe artykułów wielu marek.

MERCHANDISING MOBILNY

Serwis oferowany Klientom, którzy posiadają wiele marek, wysoki poziom dystrybucji i/lub na tyle skomplikowane planogramy i procedury, że obsługa powinna być wykonywana przez dedykowany, mniejszy zespół przemieszczający się między sklepami. W ten sposób merchandising może być prowadzony w wybranym sklepie innych punktach sprzedaży. Pracownicy obsługujący ten rodzaj zleceń są przy tym wyposażani w odpowiednie narzędzia – telefon, laptop czy nawet samochód. Merchandising mobilny zapewnia doskonałe wsparcie promocji firmy w rozmaitych punktach handlowych. Dzięki temu szanse na wyróżnienie wśród konkurencji mogą znacznie wzrosnąć.

VISUAL MERCHANDISING

Visual merchandising zajmuje się kreowaniem przestrzeni handlowej w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę klienta i nakłonić go do zakupu towarów lub usług. Może skupiać się tylko na wizualnym aspekcie ekspozycji towarów albo stanowić instrument promocji. Praca visual merchandisera ma na celu wykreowanie atrakcyjnej powierzchni sklepowej w odniesieniu do odpowiedniej grupy docelowej i zgodnie z przyjętą strategią marki. Zasady merchandisingu są jasno określone, znane dla wszystkich pracowników. Właśnie dzięki nim wszelkie zadania są realizowane na odpowiednim poziomie.

iqfm-offer-merch-2

Zalety outsourcingu usług merchandisingowych

Usługi w tym zakresie niosą za sobą liczne korzyści dla przedsiębiorstw skupiających się na zwiększeniu efektywności działań handlowych. Właściwie zastosowany visual merchandising marketing staje się obecnie koniecznością zwłaszcza w firmach funkcjonujących w silnie konkurencyjnych branżach. Jego bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów jest przy tym jedną z najistotniejszych zalet. Ponadto merchandising wizualny oddziałuje na estetykę punktu sprzedaży, a tym samym jego atrakcyjność w oczach konsumentów. Ta natomiast prowadzi nie tylko do polepszenia wyników obrotu towarami, ale także sprzyja budowaniu grupy lojalnych klientów, którzy chętnie wracają na kolejne zakupy.

Jednak zdecydowanie najważniejszą zaletą, jaką niesie za sobą merchandising stacjonarny, a także mobilny, jest fakt zdjęcia dotyczących go obowiązków z barków przedstawicieli handlowych, którzy mogą dzięki temu skupić się na maksymalizacji sprzedaży.

IQFM przejmuje na siebie cały proces, czyli:

  • Rekrutację i szkolenie merchandiserów;
  • Planowanie i kontrolę wizyt;
  • Raportowanie
  • Optymalizację częstotliwości i czasu wizyt

W celu uzyskania indywidualnej oferty – skontaktuj się z nami!

IQFM Sp. z o.o.

WSPÓŁPRACA

Dorota Sobieraj

dorota.sobieraj@iqfm.pl

Wszystkie prawa zastrzeżone IQFM | Designed by PJANA